הוראת אוצר מילים בשפה ראשונה בקרב מתבגרים תלמידי חטיבת ביניים
מאת: ליזי ורד
סקירה מחקרית זו באה להציג דרכים יעילות ועכשוויות להוראת אוצר מילים בשפה ראשונה בקרב מתבגרים בגילי חטיבת ביניים (כיתה ו בארה"ב נכללת ב־school middle במחקרים המובאים). הסקירה תכלול ידע תיאורטי ומחקרי על הרכישה הלקסיקלית (אוצר המילים) מההיבט האוניברסלי (העקרונות המשותפים לכל השפות) ומההיבט הטיפולוגי (התכונות הייחודיות של כל שפה). יתואר אופיו של המילון המתקדם, ויידון הקשר בין המילון המתקדם לבין כישורים אוריינים מסדר גבוה. כמו כן יובא ידע מעשי ופרקטי שהניבו מחקרי השדה בנושא תוכניות לימוד להוראת אוצר מילים בקרב מתבגרים. בסקירה יוצגו שלוש תוכניות לימוד שנֶהֱגּו על סמך המחקר העשיר בתחום, ונבחנו בשיטות המחקר המחמירות ביותר.
תחום תוכן:
פדגוגיה
סוג פרסום:
סקירת ספרות
שנת פרסום:
2021