מדינת ישראל , משרד החינוך מדינת ישראל , משרד החינוך
מדינת ישראל, משרד החינוך
משרד החינוך
לשכת המדען הראשי
חזרה לקטלוג

שילוב אוריינות מידע דיגיטלית בתהליכי למידה והוראה

share
שתפו עמוד:
שילוב אוריינות מידע דיגיטלית בתהליכי למידה והוראה

מאת: פרופ' לינור הדר, פרופ' שרית ברזלי, ד"ר שי גולדפרב-כהן, ד"ר לירון פרימור, ת'וריא קובטי- משיעל ודנה טל-סביר

אוריינות מידע דיגיטלית היא מכלול של יכולות (competencies) שמסייעות ללומדים.ות להשתמש במידע מקוון באופן יעיל, משמעותי, ביקורתי ואחראי. למורים.ות תפקיד מרכזי בטיפוח אוריינות המידע הדיגיטלית של לומדים ובהכנתם לקראת השתתפות בחברת המידע. סקירה זו מתמקדת במאפיינים של אוריינות מידע דיגיטלית ובדרכים בהן אפשר לטפח את יכולתם של מורים לקדם יכולות אוריינות מידע דיגיטלית של תלמידים מתוך מכלול יכולות אוריינות הדיגיטלית, הסקירה הנוכחית מתמקדת ביכולות של הערכת מקורות מידע מקוונים ומיזוג והסקת מסקנות ממקורות מידע מקוונים מרובים. הסקירה מתמקדת ביכולות אלו בשל חיוניותן לשימוש מושכל במידע מקוון ומשום שהן מציבות אתגרים ניכרים בפני לומדים ומורים.

תחום תוכן: הכשרת מורים
סוג פרסום: מחקר
שנת פרסום: 2023
שותפים: אגף מו"פ ניסויים ויוזמות מנהל חדשנות וטכנולוגיה במשרד החינוך