הקשר בין ערכים של מורים ואקלים בית הספר לשילוב טכנולוגיה בהוראה בתנאי חממ"ה (חינוך מקוון מרחוק המוני)
מאת: ד"ר ארנון הקוביץ וד"ר אלה דניאל
שאלת המחקר המרכזית במחקר הינה: מה תפקידם של ערכים אישיים ואקלים ערכי בבית הספר בקידום או עיכוב של הצלחת מורים בשילוב טכנולוגיה בהוראה מרחוק בשעת חירום?
תחום תוכן:
מדיניות חינוך
סוג פרסום:
מחקר
שנת פרסום:
2021
על המחקר
תוצאות המחקר מצביעות על כך שממולץ
- להציע מגוון מנגנונים לקידום הוראה המתאימים למוטיבציות המניעות מורים שונים: פתיחות לשינויים, הישגיות והכרה, והיענות לחוקים.
- לבנות על הצלחות העבר כדי לקדם תחושת מסוגלות בהמשך.
- לבסס אקלים בית ספרי המעודד עצמאות ויצירתיות בקרב מורים.
- לתת מענה לקשיים רגשיים ומשפחתיים המקשים על מורים לקיים הוראה מיטבית במצבי חירום. כמו כן, החוקרים מצביעים ממה כדאי להמנע.