התמודדות עם אתגרי הוראה בכיתה: שגרות ומשאבים ללמידה מקצועית באינטראקציות בין מורים במקום העבודה
מאת: אילנה סיידל הורן וגו'דית ליטל
המסמך שלהלן הוא תרגום ועיבוד של מחקר מאת אילנה סיידל הורן וגו'דית ליטל, אשר הוכן לקראת כנס היזמה למחקר יישומי בחינוך בינואר 2019.
תחום תוכן:
מנהל חינוך
סוג פרסום:
ועדות מומחים וקבוצות עבודה
שנת פרסום:
2019
על המסמך
המסמך שלהלן הוא תרגום ועיבוד של מחקר מאת אילנה סיידל הורן וגו'דית ליטל, אשר הוכן לקראת כנס היזמה למחקר יישומי בחינוך בינואר 2019.
מסמך זה בוחן כיצד שגרות שיחה - הדרכים שבאמצעותן קבוצות מבנות את שיחות העבודה שלהן - פועלות בקהילות מורים מקצועיות. החוקרות בחנו שיח של שתי קבוצות עבודה (קהילות מקצועיות) בבית ספר תיכון אחד: שתי הקבוצות היו מחויבות לשיפור ההוראה, ולשתיהן היה הֶקשר ארגוני משותף; אבל שגרות השיחה שאפיינו אותן יצרו דרכים שונות להמשיג בעיות וללמוד מהן.