שחיקת מורים בשל ההוראה מרחוק בקורונה והקשר לשלומותם הפסיכולוגית ורווחתם התעסוקתית
מאת: ד"ר טוני גוטנטג ופרופ' קריסטה אסטרחן
המחקר הנוכחי בחן 399 מורי חטיבות הביניים מהחינוך הממלכתי והממלכתי-דתי ומכל רמות המצב הסוציואקונומי בשיא הסגר השלישי.
על המחקר
המחקר הנוכחי בחן 399 מורי חטיבות הביניים מהחינוך הממלכתי והממלכתי-דתי ומכל רמות המצב הסוציואקונומי בשיא הסגר השלישי. ההוראה מרחוק בתקופת הקורונה גבתה מחיר מהמורים, שדיווחו על יותר שחיקה, פחות שלומות, יותר דיכאון וחרדה, פחות מחויבות למקצוע ההוראה ועייפות זום. קונפליקט בית-עבודה הוא גורם מקדים של שחיקה. שחיקה הייתה קשורה לפחות הוראה איכותית ואמפתית, שלומות פסיכולוגית נמוכה יותר, ורווחה תעסוקתית נמוכה יותר (תחושת מסוגלות נמוכה יותר בהוראה, פחות שביעות רצון מהעבודה וכוונה רבה יותר לעזוב את מקצוע ההוראה). מוטיבציה אוטונומית גבוהה מיתנה את הקשר בין שחיקה לשביעות רצון מהעבודה. בדוח המלצות לקראת "הקורונה הבאה".