מדינת ישראל , משרד החינוך מדינת ישראל , משרד החינוך
מדינת ישראל, משרד החינוך
משרד החינוך
לשכת המדען הראשי
חזרה לקטלוג

בתי ספר תת משיגים חלק ב' - התערבויות להפחתת פערים בחינוך

share
שתפו עמוד:
בתי ספר תת משיגים חלק ב' - התערבויות להפחתת פערים בחינוך

מאת: פרופ' שירי לביא

במהלך השנים, בתי ספר, מחוזות חינוך, ומדינות שונות נקטו במגוון אסטרטגיות ודרכי פעולה בניסיון להפחית פערים בחינוך, לשפר את ההישגים של תלמידים מוחלשים ולהקטין את הקשר בין משתני רקע להישגים אקדמיים. מידת האפקטיביות של חלק מהאסטרטגיות הללו נבדקה (על ידי חוקרים וקובעי מדיניות), ואפשר ללמוד מהן. חשוב לציין, עם זאת, שהאפקטיביות המדווחת קשורה גם בהקשר בו הופעלו האסטרטגיות, באופן היישום שלהן ובכלי המדידה שבאמצעותם נאמדה האפקטיביות שלהן.

הסקירה בפרק זה תתייחס לשלוש רמות של אסטרטגיות התערבות ודרכי פעולה: רמת בית הספר, רמת מחוז החינוך, ורמת המדינה.

תחום תוכן: מדיניות חינוך
סוג פרסום: סקירת ספרות
שנת פרסום: 2025
שותפים: מנהלת ניהול עצמי ומרום, מנהל פדגוגי