שימור מורים חדשים במערכת החינוך: פיתוח מדד לבחינת התרבות האקולוגית
מאת: פרופ' אורלי שפירא-לשצ'ינסקי, ד"ר פסקל בן עוליאל, פרופ' חן שכטר, פרופ' יוסף קליין וארז זבלסקי
המחקר הנוכחי בוחן את הקשר בין תרבות יחסי הגומלין הבין אישיים בתוך בית הספר וסביבתו הקרובה והרחוקה (להלן "תרבות אקולוגית בית ספרית"), לבין מידת התמדתם של המורים באותו מקום עבודה לאורך שנים (להלן "שימור מורים"). ההנחה היא שהתרבות האקולוגית תורמת לעיצוב תפיסותיו, עמדותיו והתנהגותו של המורה ומשפיעה על החלטותיו באשר להתמדתו ומסירותו לעבודה.
תחום תוכן:
מנהל חינוך
סוג פרסום:
מחקר
שנת פרסום:
2019