מחקר ופיתוח לגישור על הפער הדו כיווני שבין פדגוגיה לסביבת הלמידה: ניתוח הגורמים לפער ופיתוח מודלים יישומיים לגישור וחיבור בין תהליכי
מאת: ד"ר גדי ביאליק, ד"ר ענת מור-אבי, ד"ר אורטל מרחב, שרי אלפי-ניסן ואדריכל רן קליק
מחקר ופיתוח חינוכי בנושא מרחב פיסי ותהליך הלמידה. שאלות המחקר הן:
- מהם הפערים והחוזקות בתהליך יצירת הקשר בין פדגוגיה למרחב בראי המחקר העולמי ובראי הניסיון הישראלי בתכנון ושימוש בסביבות למידה חדשניות בשני העשורים האחרונים?
- מהן התשתיות התיאורטיות הנדרשות כבסיס לבניית תהליך מיטבי המשלב מעצבי למידה ומעצבי מרחב במטרה לפתח סביבה המותאמת לחזון הבית ספרי ולפדגוגיה הנגזרת?
- מהם העקרונות לתהליך עבודה יישומי לתכנון ולהערכת סביבת למידה חדשנית באופן שיגשר על הפערים ויעצים את החוזקות הקיימים בנושא?
- מהם העקרונות להכשרת צוותי תכנון ברמת המוסד וברמת הכיתה (מורה יחיד.ה) לפעולה לאור עקרונות תהליך העבודה שיעוצב בתהליך מו"פ זה?
תחום תוכן:
פדגוגיה
סוג פרסום:
מחקר
שנת פרסום:
2023
שותפים:
אגף בכיר מיפוי ותכנון מוסדות חינוך