מדינת ישראל , משרד החינוך מדינת ישראל , משרד החינוך
מדינת ישראל, משרד החינוך
משרד החינוך
לשכת המדען הראשי

מדינת ישראל,

משרד החינוך

חזרה לקטלוג

מחקר ופיתוח לגישור על הפער הדו כיווני שבין פדגוגיה לסביבת הלמידה: ניתוח הגורמים לפער ופיתוח מודלים יישומיים לגישור וחיבור בין תהליכי

share
שתפו עמוד:
מחקר ופיתוח לגישור על הפער הדו כיווני שבין פדגוגיה לסביבת הלמידה: ניתוח הגורמים לפער ופיתוח מודלים יישומיים לגישור וחיבור בין תהליכי

מאת: ד"ר גדי ביאליק, ד"ר ענת מור-אבי, ד"ר אורטל מרחב, שרי אלפי-ניסן ואדריכל רן קליק

מחקר ופיתוח חינוכי בנושא מרחב פיסי ותהליך הלמידה. שאלות המחקר הן:

  1.  מהם הפערים והחוזקות בתהליך יצירת הקשר בין פדגוגיה למרחב בראי המחקר העולמי ובראי הניסיון הישראלי בתכנון ושימוש בסביבות למידה חדשניות בשני העשורים האחרונים?
  2. מהן התשתיות התיאורטיות הנדרשות כבסיס לבניית תהליך מיטבי המשלב מעצבי למידה ומעצבי מרחב במטרה לפתח סביבה המותאמת לחזון הבית ספרי ולפדגוגיה הנגזרת? 
  3. מהם העקרונות לתהליך עבודה יישומי לתכנון ולהערכת סביבת למידה חדשנית באופן שיגשר על הפערים ויעצים את החוזקות הקיימים בנושא? 
  4. מהם העקרונות להכשרת צוותי תכנון ברמת המוסד וברמת הכיתה (מורה יחיד.ה) לפעולה לאור עקרונות תהליך העבודה שיעוצב בתהליך מו"פ זה? 
תחום תוכן: פדגוגיה
סוג פרסום: מחקר
שנת פרסום: 2023
שותפים: אגף בכיר מיפוי ותכנון מוסדות חינוך

תוצרים