הוראה מדעית מקוונת מותאמת אישית בחטיבה העליונה ובחטיבת הביניים: מחקר, פיתוח והטמעה של סביבת פט"ל
כתיבה: רון בלונדר, גיורא אלכסנדרון, יעל שורץ וענת ירדן
במסגרת הפרויקט, המבוסס על שיתוף פעולה בין ארבע קבוצות מחקר במחלקה להוראת המדעים במכון ויצמן למדע, נבחנה האפשרות לתת מענה מותאם אישי על פי תחומי העניין של הלומדים בדגשים שונים.
במסגרת הפרוייקט, פותחו יחידות לימוד בגישות מותאמות עניין בכימיה וב ביולוגיה לתלמידי בית הספר התיכון ובמדע וטכנולוגיה לחטיבת הביניים (חט"ב) בכל היחידות ניתן מענה לבחירה על פי תחומי עניין של התלמידים. בתחום הכימיה, יחידות אלו כוללות לדוגמה שילוב של סרטים עם בעלי מקצוע שמספרים על ההקשר של עיסוקם למדעים, לומדות בחירה המרחיבות את הידע בהקשר למקצועות שונים בתחומי המדע.
במדעים בחט"ב, היחידות חשפו את התלמידים לתחומי עניין בחיי היומיום בדרך של משחוק. ובביולוגיה, היחידות נבנו על פי תחומי העניין השונים של התלמידים, שאותרו באמצעות ניתוח תשובות משאלון מקדים שבו שאלו התלמידים שאלות שמעניינות אותם בהקשר ל נושא המדעי. בהתאם לכך, פותחו 4 סרטונים המכוונים לתחומי העניין של הלומדים וניתנה להם האפשרות לבחור ללמוד נושא על פי בחירתם האישית ולהמשיך לשאול שאלות שמעניינות אותם לאורך כל אחת מהיחידות. כל היחידות בביולוגיה נתנו מענה לאותם תכנים, אולם בהקשר שונים המותאמים לתחומי העניין של הלומדים.