חינוך פוליטי בעת משבר לאומי- המשגה מחודשת ומודל יישומי
מאת: ד"ר קרן קטקו-איילי, ד"ר אדר כהן וד"ר ניר מיכאלי
המחקר הנוכחי הוביל להמשגה מחודשת של חמישה ממדים לחינוך פוליטי בזמן משבר, תוך הרחבת המסגרות התיאורטיות הקיימות. ממצא מרכזי במחקר מצביע על תפקידו המכריע של הרגש בחינוך פוליטי, במיוחד בעתות משבר, וזאת בניגוד לגישות מסורתיות השוללות עיסוק ברגשות בהוראה. המחקר חושף כי רגשות אינם מכשול שיש להתגבר עליו, אלא מרכיב מהותי בתהליך החינוכי המחייב התייחסות והכלה מודעת, בדומה למחקרי חינוך הרואים חשיבות ברגשות פדגוגיים.
תחום תוכן:
פדגוגיה
סוג פרסום:
מחקר
שנת פרסום:
2024