מדינת ישראל , משרד החינוך מדינת ישראל , משרד החינוך
מדינת ישראל, משרד החינוך
משרד החינוך
לשכת המדען הראשי

מדינת ישראל,

משרד החינוך

חזרה לקטלוג

הערכה של למידה והוראה מקוונת - תפיסות, סוגי הידע ויכולת רפלקטיבית של מורים

share
שתפו עמוד:
הערכה של למידה והוראה מקוונת - תפיסות, סוגי הידע ויכולת רפלקטיבית של מורים

מאת: פרופ' יהודית דורי, ד"ר אורית הרשקוביץ, אביבית ארווץ ובעז הדס

הוראה, למידה והערכה בסביבה מקוונת בכלל, ובחירום בפרט - משפיעים על התכנים הנלמדים ויוצרים מגוון אילוצים למורה, ובכללם שינוי בתהליכי הלמידה והערכת הלומדים. במצב "טרום-קורונה", מורה בשיטה המקוונת צריך לקבל את תפקידו כמלווה של למידה עצמאית וללמוד להעביר בצורה הדרגתית את השליטה בכל ההיבטים של הלמידה ללומד. בפועל, הדברים קרו במעבר חד ולכן צוותי הוראה רבים התקשו להתמודד עם הליך השינוי באופן מיטבי. הצלחת המעבר להוראה והערכה מקוונת מיטבית טמונה במורים בשטח, אך גם במורי המורים ומובילי מדיניות משרד החינוך. לאור זאת, מטרת המחקר הייתה לבחון תפיסות של מורים, מורי מורים וקובעי מדיניות במערכת החינוך לגבי הערכה מקוונת, ולבחון את היכולת הרפלקטיבית המוצהרת והמעשית שלהם כבסיס ליכולת הלמידה העצמאית של המורים עצמם.

תחום תוכן: פדגוגיה
סוג פרסום: מחקר
שנת פרסום: 2021