מדינת ישראל , משרד החינוך מדינת ישראל , משרד החינוך
מדינת ישראל, משרד החינוך
משרד החינוך
לשכת המדען הראשי
הצהרת נגישות

מדינת ישראל,

משרד החינוך

חזרה לקטלוג

חוסר אונים נלמד, אמון בינאישי, שלומות ורווחה רגשית בקרב צוותי הוראה

share
שתפו עמוד:
חוסר אונים נלמד, אמון בינאישי, שלומות ורווחה רגשית בקרב צוותי הוראה

מאת: אדוה ליברמן, פרופ' לילך שגיב וד"ר רות מאיו

מטרת מחקר זה הייתה לבחון את תופעת חוסר האונים והשלכותיה הן על שלומות האדם עצמו, והן על מידת האמון שלו כלפי האחר בתוך ההקשר הייחודי של צוותי הוראה בתקופת מגפת הקורונה. בשני המחקרים המורים דיווחו על מידה רבה של עמידות, אשר התבטאה הן בהיעדר דיווח על תחושת חוסר אונים והן בהבעת נכונות להמשך למידה ופיתוח מיומנויות של הוראה דיגיטלית. המורים זיהו את הקשר עם התלמידים, האוריינות הטכנולוגית והמוטיבציה לחדשנות, והתמיכה החברתית שזכו לה, כגורמים שסייעו או החלישו (בהיעדרם) את יכולת ההתמודדות שלהם.

תחום תוכן: חברתי - רגשי
סוג פרסום: מחקר
שנת פרסום: 2021