מאפייני ידע התנסותי של מורים מובילים לכימיה ואנגלית בתקופת הקורונה: לקראת פיתוח מודל להדרכה והכשרה להתנסות מעשית במרחב המקוון
מאת: פרופ' רון בלונדר, ד"ר רות ולדמן וד"ר דבורה קצביץ. פרופ' לילי אורלנד-ברק, ליאה דור-יוסף וגייל סינגר
מחקר זה חשף גופי ידע הנתפסים כנחוצים להוראה מקוונת על פי ראיונות עומק שנערכו עם מורים מובילים (מדריכים ומובילי קהילות) המלמדים בבתי הספר העל-יסודיים בשני תחומים אנגלית וכימיה. יש להדגיש שהמחקר רלוונטי ובעל חשיבות להוראה מקוונת בתחומי ידע נוספים.
על המחקר
מחקר זה חשף גופי ידע הנתפסים כנחוצים להוראה מקוונת על פי ראיונות עומק שנערכו עם מורים מובילים (מדריכים ומובילי קהילות) המלמדים בבתי הספר העל-יסודיים בשני תחומים אנגלית וכימיה. יש להדגיש שהמחקר רלוונטי ובעל חשיבות להוראה מקוונת בתחומי ידע נוספים. מחקר זה הוליד שאלות משמעותיות לגבי סוגי הידע הפרופסיונליים החדשים / מחודשים המתקיימים במרחב המקוון, התאמת תפקידם של כל השותפים במערך ההדרכה, התאמה והנגשה של מודלים קיימים, ושילוב גישות להכשרה לסביבות חברתיות-תרבותיות שונות.