מדינת ישראל , משרד החינוך מדינת ישראל , משרד החינוך
מדינת ישראל, משרד החינוך
משרד החינוך
לשכת המדען הראשי

מדינת ישראל,

משרד החינוך

חזרה לקטלוג

מודל הקל"ה - מודל התנסות קלינית היברידית

share
שתפו עמוד:
מודל הקל"ה - מודל התנסות קלינית היברידית

מאת: לילי אורלנד-ברק, רון בולנדר, אלכסנדרה דניאל-סעד ואלונה פורקוש-ברוך

תחום תוכן: הכשרת מורים
סוג פרסום: מחקר
שנת פרסום: 2023

על המחקר

מתוך תפיסה חינוכית-פדגוגית המתכתבת עם ההכרה במרכזיותה של ההתנסות הקלינית בתהליך לימוד ההוראה, ומתוך מודעות לאתגרים הניצבים בפנינו במעבר למרחב המשולב, השקנו את פרויקט המחקר והפיתוח הנוכחי, במסגרתו הצבנו מספר מטרות:

  1. להבין ולהמשיג את מרכיבי עולמות הידע המתקיימים בהתנסות הקלינית בסביבה המקוונת והאופן בו הם מתכתבים עם עולמות הידע במרחב פנים אל פנים, ובהקשרים דיסציפלינריים ותרבותיים שונים.
  2. לפתח על בסיס הבנות אלה מודל הוליסטי להתנסות קלינית משולבת (הקל"ה), ולהציע כלים ופרקטיקות מותאמות הקשרים דיסציפלינריים ותרבותיים עבור כל השותפים בתהליך ההכשרה הקלינית: מדריך פדגוגי, מורה מאמן/מכשיר, וסטודנט כלומד עצמאי.
  3. לפתח תכנית הכשרה ופיתוח מקצועי עבור מדריכים ומורים מאמנים לאימוץ והטמעת מודל הקל"ה באופן מותאם הקשר.
  4. להטמיע את מודל הקל"ה המוצע בתוכניות מגוונות להכשרה להוראה (כמפורט בהמשך) ולהעריך את יעילות המודל, את הפוטנציאל היישומי שלו ואת יכולת העברה שלו למגוון תוכניות הכשרה במסלולים שונים.

תוצרים