מודל הקל"ה - מודל התנסות קלינית היברידית
מאת: לילי אורלנד-ברק, רון בולנדר, אלכסנדרה דניאל-סעד ואלונה פורקוש-ברוך
תחום תוכן:
הכשרת מורים
סוג פרסום:
מחקר
שנת פרסום:
2023
על המחקר
מתוך תפיסה חינוכית-פדגוגית המתכתבת עם ההכרה במרכזיותה של ההתנסות הקלינית בתהליך לימוד ההוראה, ומתוך מודעות לאתגרים הניצבים בפנינו במעבר למרחב המשולב, השקנו את פרויקט המחקר והפיתוח הנוכחי, במסגרתו הצבנו מספר מטרות:
- להבין ולהמשיג את מרכיבי עולמות הידע המתקיימים בהתנסות הקלינית בסביבה המקוונת והאופן בו הם מתכתבים עם עולמות הידע במרחב פנים אל פנים, ובהקשרים דיסציפלינריים ותרבותיים שונים.
- לפתח על בסיס הבנות אלה מודל הוליסטי להתנסות קלינית משולבת (הקל"ה), ולהציע כלים ופרקטיקות מותאמות הקשרים דיסציפלינריים ותרבותיים עבור כל השותפים בתהליך ההכשרה הקלינית: מדריך פדגוגי, מורה מאמן/מכשיר, וסטודנט כלומד עצמאי.
- לפתח תכנית הכשרה ופיתוח מקצועי עבור מדריכים ומורים מאמנים לאימוץ והטמעת מודל הקל"ה באופן מותאם הקשר.
- להטמיע את מודל הקל"ה המוצע בתוכניות מגוונות להכשרה להוראה (כמפורט בהמשך) ולהעריך את יעילות המודל, את הפוטנציאל היישומי שלו ואת יכולת העברה שלו למגוון תוכניות הכשרה במסלולים שונים.