הוראה ולמידה בינתחומית בתחומי הרוח בחטיבת הביניים: שותפות מחקר- פרקטיקה
מאת: ד"ר נורית נוביס- דויטש, ד"ר איתן כהן, פרופ' חנן אלכסנדר, ד"ר אורן יהי-שלום, ד"ר גד מרקוס, ליאת רחמיאן, אופיר גליק ואורי גביש
המעבר להוראה ולמידה בינתחומית (שילוב של רעיונות ודרכי חשיבה מכמה תחומי דעת שונים) התבסס בעשור האחרון בישראל ובמדינות אירופאיות בעיקר, והוא נוכח בין היתר במצפן הלמידה שפרסם ה- OECD ובדוחות של אונסקו. המחקר הנוכחי מסתמך על סקירת ספרות של המושג "למידה בינתחומית" על משמעויותיו המגוונות, ובעקבותיו קיים מערך השתלמות לכ-130 מורים ומנהלים (שלימדו מעל 1000 תלמידים) להוראה- למידה בינתחומית, ודיווח על הראיונות, השאלונים והתצפיות שנעשרכו לפני הפעילות, במהכלה ובעקבותיה.
תחום תוכן:
פדגוגיה
סוג פרסום:
מחקר
שנת פרסום:
2023
שותפים:
המזכירות הפדגוגית, תכנית בארי במכון שלום הרטמן