הערכת חוסר היציבות במסגרות לגיל הרך על רקע מגפת הקורונה: השלכות בקרב צוותי חינוך, הורים וילדים
מאת: ד"ר ענת מועד ופרופ' אסתר עדי- יפה
מטרת המחקר הנוכחי היתה לאמוד את חוסר היציבות במסגרות לגיל הרך מיד עם פרוץ מגפת הקורונה ואחריה, ולאמוד את השפעת אי היציבות על צוותים חינוכיים, הורים וילדים. המחקר כלל שני מדגמים. מדגם אחד של כ-400 אנשי צוות בגיל הרך, לידה - 5 והתמקד בשאלה: [Q1] האם קיים קשר בין דיווחי הצוות החינוכי על מאפייני חוסר היציבות במסגרות לגיל הרך בעקבות הקורונה לבין דיווחם על שביעות רצון, חוסן אישי ושחיקה בעבודה, והאם תמיכה חברתית של בעלי תפקידים שונים בגיל הרך תורמת להפחתת השחיקה? המדגם השני כלל הורים לילדים בגיאי לידה- 5, והתמקד בשאלות [Q2] האם קיים קשר בין דיווחי ההורים על חוסר היציבות במסגרות החינוכיות לבין תפקוד רגשי-חברתי של ילדים ורווחה רגשית של הורים? [Q3] האם רווחה רגשית של הורים מתווכת את הקשר שבין חוסר יציבות המסגרת החינוכית לבין תפקודו הרגשי-חברתי של הילד?