פערים ותהליכי אי-שוויון בגיל הרך בעקבות תקופת הקורונה
מאת: ד"ר יעל קסנר ברוך, פרופ' יאיר זיו וד"ר אודט סלע
המסמך הנוכחי מבוסס על עבודתם של צוות מומחים הכולל צוותי חינוך, אנשי אקדמיה וגורמים מקצועיים באגף לחינוך לקדם יסודי ואגף בכיר אסטרטגיה ותכנון במשרד החינוך. צוות מומחים זה פעל בתקופה שבין ינואר 2021 עד יוני 2021.
על המסמך
המסמך הנוכחי מבוסס על עבודתם של צוות מומחים הכולל צוותי חינוך, אנשי אקדמיה וגורמים מקצועיים באגף לחינוך לקדם יסודי ואגף בכיר אסטרטגיה ותכנון במשרד החינוך. צוות מומחים זה פעל בתקופה שבין ינואר 2021 עד יוני 2021. במסמך זה אנו מבקשים לתאר את ממצאי עבודת צוות המומחים, לזהות נקודות עיקריות התורמות להעמקת פערים ואי-שוויון בגיל הרך, ולהציע: (א) אסטרטגיות פעולה קונקרטיות אשר יכולות למנוע העמקת פערים קיימים בעקבות משבר הקורונה ואף לתרום לצמצומם. ו-(ב) להתריע לגבי אסטרטגיות פעולה אשר לא יתרמו למניעת העמקת הפערים ואף עלולות להרחיבם.