רווחה נפשית בקרב מורים במגזר הערבי והדרוזי בתקופת משבר הקורונה: בחינת דרישות התפקיד, משאבים אישיים ותחושת מחויבות יתר למקצוע ההוראה
מאת: ד"ר שירי שנאן-אלטמן וד"ר ענבר לבקוביץ
מטרת המחקר הנוכחי היתה לבחון דרישות עבודה (אוריינות דיגיטלית, קונפליקט עבודה-בית), משאבים פנימיים (חוסן נפשי וחוללות עצמית) ומשאבים חיצוניים (תמיכה בעבודה), מחויבות יתר למקצוע ההוראה ורווחה נפשית בקרב מורים מהמגזר הערבי והדרוזי בתקופת הקורונה.
על המחקר
מטרת המחקר הנוכחי היתה לבחון דרישות עבודה (אוריינות דיגיטלית, קונפליקט עבודה-בית), משאבים פנימיים (חוסן נפשי וחוללות עצמית) ומשאבים חיצוניים (תמיכה בעבודה), מחויבות יתר למקצוע ההוראה ורווחה נפשית בקרב מורים מהמגזר הערבי והדרוזי בתקופת הקורונה. נמצאו קשרים חיוביים בין חוסן נפשי, מסוגלות עצמית ותמיכה בעבודה, לבין רווחה נפשית. נמצא קשר שלילי בין מחויבות-יתר להוראה לבין רווחה נפשית. ממצאי המחקר מלמדים כי דרישות תפקיד ומשאבים פנימיים וחיצוניים משמעותיים לתחושת הרווחה בקרב מורים במצבי חרום ודחק, כדוגמת משבר הקורונה.