מדינת ישראל , משרד החינוך מדינת ישראל , משרד החינוך
מדינת ישראל, משרד החינוך
משרד החינוך
לשכת המדען הראשי
הצהרת נגישות

מדינת ישראל,

משרד החינוך

חזרה לקטלוג

תוכניות אפקטיביות לפיתוח מקצועי בהוראה

share
שתפו עמוד:
תוכניות אפקטיביות לפיתוח מקצועי בהוראה

מאת: לשכת המדען הראשי

תמצית מידע זו מבוססת על דו"ח מחקר שהתפרסם על ידי ה-EEF (Education Endowment Foundation) באוקטובר 2021, אשר ביקשה למצוא תשובה לשאלה: מהם המרכיבים הקיימים בתוכנית פיתוח מקצועי אפקטיבי (המשפיע לטובה על הישגי התלמידים)?
החוקרים מציעים מסגרת תיאורטית לפיתוח מקצועי בהוראה, אשר כוללת ארבע מטרות-על שעלו מתוך סקירת התוכניות לפיתוח מקצועי: הנחלת תובנות, הצבת מטרות, פיתוח טכניקות והטמעה מעשית. החוקרים המשיגו 14 מנגנונים אשר תורמים להשגת מטרות העל הללו. החוקרים שיערו כי ככל שתוכנית פיתוח מקצועי כוללת מנגנונים רבים יותר, כך צפויה לה אפקטיביות רבה יותר - השערה זו אוששה במחקרם.

תחום תוכן: הכשרת מורים
סוג פרסום: סקירת ספרות
שנת פרסום: 2023