מדינת ישראל , משרד החינוך מדינת ישראל , משרד החינוך
מדינת ישראל, משרד החינוך
משרד החינוך
לשכת המדען הראשי

מדינת ישראל,

משרד החינוך

חזרה לקטלוג

חינוך הילד השלם

share
שתפו עמוד:
חינוך הילד השלם

מאת: ליאת צבירן, ד"ר הילה טל וד"ר אודט סלע

מסמך זה מציג את גישת "חינוך הילד השלם", ונכתב בהמשך לפעילות קבוצת עבודה בנושא שילוב היבטים רגשיים־חברתיים בהוראת תחומי דעת.

תחום תוכן: חברתי - רגשי
סוג פרסום: נייר תומך מדיניות
שנת פרסום: 2022

על המסמך

מסמך זה מציג את גישת "חינוך הילד השלם", ונכתב בהמשך לפעילות קבוצת עבודה בנושא שילוב היבטים רגשיים־חברתיים בהוראת תחומי דעת. גישת חינוך הילד השלם מכוונת לתמיכה הוליסטית בהתפתחות הלומדים. בזכות מאפייניה, גישה זו עשויה לתמוך ביצירת מענה חינוכי רציף וקוהרנטי בשגרה ובחירום, בלמידה אפקטיבית ובקידום שלומות אישית וקולקטיבית. זאת מכיוון שיישומה תורם, בין השאר, ליצירת תחושת מסוגלות אצל הלומדים, לאימוץ תודעת צמיחה ולרכישת יכולות אשר ישמשו אותם לטובת למידה לאורך החיים. נוסף על כך, הגישה פועלת לקידום הוגנות במערכת החינוך, ליצירת קהילה הסובבת את הלומדים, למניעת נשירה ולאקוסיסטם התומך במורים.