חינוך הילד השלם
מאת: ליאת צבירן, ד"ר הילה טל וד"ר אודט סלע
מסמך זה מציג את גישת "חינוך הילד השלם", ונכתב בהמשך לפעילות קבוצת עבודה בנושא שילוב היבטים רגשיים־חברתיים בהוראת תחומי דעת.
על המסמך
מסמך זה מציג את גישת "חינוך הילד השלם", ונכתב בהמשך לפעילות קבוצת עבודה בנושא שילוב היבטים רגשיים־חברתיים בהוראת תחומי דעת. גישת חינוך הילד השלם מכוונת לתמיכה הוליסטית בהתפתחות הלומדים. בזכות מאפייניה, גישה זו עשויה לתמוך ביצירת מענה חינוכי רציף וקוהרנטי בשגרה ובחירום, בלמידה אפקטיבית ובקידום שלומות אישית וקולקטיבית. זאת מכיוון שיישומה תורם, בין השאר, ליצירת תחושת מסוגלות אצל הלומדים, לאימוץ תודעת צמיחה ולרכישת יכולות אשר ישמשו אותם לטובת למידה לאורך החיים. נוסף על כך, הגישה פועלת לקידום הוגנות במערכת החינוך, ליצירת קהילה הסובבת את הלומדים, למניעת נשירה ולאקוסיסטם התומך במורים.