מדינת ישראל , משרד החינוך מדינת ישראל , משרד החינוך
מדינת ישראל, משרד החינוך
משרד החינוך
לשכת המדען הראשי
הצהרת נגישות

מדינת ישראל,

משרד החינוך

חזרה לקטלוג

פיתוח מיומנויות יסוד של אוריינות דיגיטלית: שיפור הוראת השפה העברית לדוברי עברית ולדוברי ערבית באמצעות שימוש מושכל בספרים ותכנים דיגיטליים

share
שתפו עמוד:
פיתוח מיומנויות יסוד של אוריינות דיגיטלית: שיפור הוראת השפה העברית לדוברי עברית ולדוברי ערבית באמצעות שימוש מושכל בספרים ותכנים דיגיטליים

מאת: פרופ' אינה בלאו, ד"ר גל בן יהודה ופרופ' יורם עשת אלקעי

במחקר המתואר בדו"ח נבחנו תהליכי הוראה-למידה במקצועות רבי מלל בשיעורים המשלבים טכנולוגיה בהוראה, וזאת מנקודת המבט של שתי המסגרות התיאורטיות שתוארו לעיל. בחלקו הראשון של המחקר נערך מיפוי של אסטרטגיות הוראה בהן נעזרים מורים לפיתוח מיומנויות של אוריינות דיגיטלית בקרב תלמידיהם. לנוכח רמת האוריינות הדיגיטלית הנמוכה שנמצאה במגזר דוברי הערבית, בחלקו השני של המחקר נערכה למורים ממגזר זה השתלמות ייחודית בנושא אוריינות דיגיטלית. המחקר שליווה את ההשתלמות בחן כיצד הוראה מפורשת של מיומנויות אוריינות ספציפיות במסגרת השתלמות, השפיעה על איכות ההוראה של אותן המיומנויות.

תחום תוכן: פדגוגיה
סוג פרסום: מחקר
שנת פרסום: 2020

תוצרים