היבטים תרבותיים-חברתיים של ארגון הוראה ולמידה מרחוק באמצעות טכנולוגיה בתקופת חירום: בתי ספר יהודים ובתי ספר ערבים ירושלים
מאת: ד"ר חמי רמיאל, ד"ר הילה טל, ד"ר גדעון דישון, ולאא מחאג'נה ויונתן ורסימו ינאי
המחקר נערך בשישה בתי ספר יסודיים בעיר ירושלים (שלושה במערב העיר ושלושה במזרחה) במהלך החודשים אוקטובר-דצמבר 2020. המחקר בחן את האופנים שבהם בתי ספר התמודדו עם סגירת בתי הספר (באופן חלקי או מלא) והמעבר ללמידה והוראה מרחוק מתווכת טכנולוגיה במהלך מגפת הקורונה בשנת 2020, כמו גם את ההקשרים החברתיים והתרבותיים שעיצבו את ההתמודדות הזו. המחקר התמקד בנושאים הבאים:
- ארגון ההוראה והלמידה בבתי ספר שונים בתקופת החירום;
- חשיפה של תפיסות תרבותיות-חברתיות ביחס לתפקיד בית הספר ולשימוש בטכנולוגיה חינוכית ש נחשפו על רקע משבר הקורונה;
- הדרכים שבהן היבטים מקומיים – סוציו-אקונומיים, תרבותיים, דתיים ואתניים – עיצבו את האופן שבו טכנולוגיה חינוכית מאומצת, נדחית, ממומשת ומובנת.
תחום תוכן:
מנהל חינוך
סוג פרסום:
מחקר
שנת פרסום:
2021