מדינת ישראל , משרד החינוך מדינת ישראל , משרד החינוך
מדינת ישראל, משרד החינוך
משרד החינוך
לשכת המדען הראשי

מדינת ישראל,

משרד החינוך

חזרה לקטלוג

בינה מלאכותית בחינוך – היבטים של הוגנות ושוויון

share
שתפו עמוד:
בינה מלאכותית בחינוך – היבטים של הוגנות ושוויון

מאת: ד"ר חמי רמיאל

סקירת ספרות זו עוסקת בבינה מלאכותית בחינוך ומתמקדת בהיבטים של הוגנות ושוויון.

תחום תוכן: מדיניות חינוך
סוג פרסום: סקירת ספרות
שנת פרסום: 2023

על הסקירה

סקירת ספרות זו עוסקת בבינה מלאכותית בחינוך ומתמקדת בהיבטים של הוגנות ושוויון. הסקירה מתמקדת בפוטנציאל ובאתגרים שעולים משימוש בבינה מלאכותית ביחס לקידום הוגנות, הגינות, שוויון והכלה במערכות חינוך. המסמך מציג שתי פרספקטיבות ביחס להיבטי הוגנות ושוויון בבינה מלאכותית בחינוך:

  1. הוגנות צרה, המבטאת את ההשלכות המיידיות של מערכות קבלת החלטות והמלצות מבוססות בינה מלאכותית על קידום או פגיעה בהוגנות ושוויון.
  2. הוגנות רחבה, הדנה בהשלכות של ייצור, הפקה והשפעה של בינה מלאכותית על ערכי הוגנות ושוויון ברמה החברתית והערכית. הסקירה מדגישה כי על אף הפוטנציאל הקיים, בינה מלאכותית לא יכולה להוות פתרון בפני עצמה לסוגיות של הוגנות ושוויון בחינוך, אלא צריכה להשתלב כחלק ממדיניות חינוכית כוללת. בנוסף, מהסקירה עולה כי במידה ובינה מלאכותית תיושם בחינוך תחת מדיניות שאינה מקדמת הוגנות ושוויון, הרי יש חשש סביר שהיא תביא דווקא לפגיעה בערכים אלו ותחזק הטיות ואפליות.