מדינת ישראל , משרד החינוך מדינת ישראל , משרד החינוך
מדינת ישראל, משרד החינוך
משרד החינוך
לשכת המדען הראשי
הצהרת נגישות

מדינת ישראל,

משרד החינוך

חזרה לקטלוג

הכשרת מורים מלווה במחקר בנושא הלומד העצמאי - ויסות לימודי (SRL)

share
שתפו עמוד:
הכשרת מורים מלווה במחקר בנושא הלומד העצמאי - ויסות לימודי (SRL)

מאת: ד"ר אדר בן-אליהו, ליה צרפתי, ד"ר אלה חמי וד"ר קיריל שלחביץ'

המחקר השווה בין קבוצת תלמידי תיכון שמוריהם לקחו חלק בהשתלמות שעסקה בלימוד המורים את תחום הוויסות הלימודי העצמי (Self Regulated Learning) (564 תלמידים) לבין קבוצת הביקורת, תלמידים שמוריהם לא עברו את ההשתלמות (722 תלמידים). בוצעו ניתוחים שבחנו את השינוי בתהליכי ויסות והבנתם (תהליכי מטא) בין תחילת השנה לבין סוף השנה והאם השינוי היה זהה בשתי הקבצות. במחקר נמצא שבקבוצת הביקורת הייתה ירידה בוויסות קשב, הדחקה, לעומת קבוצת הביקורת שבה לא חלה ירידה. כמו כן, לגבי תהליכי למידה רגשיים והתנהגותיים - הייתה עלייה במטה-רגש ובמטה-התנהגות בקבוצת ההתערבות לעומת קבוצת הביקורת בה לא נמצא שינוי.

תחום תוכן: הכשרת מורים
סוג פרסום: מחקר
שנת פרסום: 2023

תוצרים