דלג ל
דלג לתוכן מרכזי
דף הבית
מדינת ישראל,
משרד החינוך
לשכת המדען הראשי
הצהרת נגישות
תצוגה מותאמת
ניקוי
חיפוש
משרד החינוך
לשכת המדען הראשי
חיפוש
ניקוי
חיפוש
נגישות
הצהרת נגישות
תצוגה מותאמת
אודות
אודות וצור קשר
לזכרו של ד"ר איתי אשר
דרושים
אתיקה ורגולציה
מאגר הידע
קטלוג סקירה יומית
קטלוג פרסומים
סדרות תוכן
קולות קוראים וקידום מחקר
מדינת ישראל,
משרד החינוך
X
לשכת המדען הראשי
אודות
אודות וצור קשר
לזכרו של ד"ר איתי אשר
דרושים
אתיקה ורגולציה
מאגר הידע
קטלוג סקירה יומית
חסמים במעבר מהשתלמות להשפעה בכיתה
חשיבותם של קשרי בית ספר-משפחה וכיצד ניתן לחזקם?
הטמעת השימוש בנתונים בבית הספר
למידה ממוקדת בתלמיד בקורסים מקוונים
חניכה של מורים בכיתה ומחוצה לה: חלק ב׳ – גישות והשפעה
חניכה של מורים בכיתה ומחוץ לה: חלק א׳ - משוב
האם וכיצד ניתן לטפח את הצורך להשקיע מאמץ קוגניטיבי בלמידה?
יושבים בחופש וזזים בבית הספר: מחקרים בנושא אורח חיים יושבני
מה קורה במוח כאשר אנחנו מבינים (או לא) את החומר הנלמד?
מנהיגות מוכוונת שוויון בשעת משבר (9)
חשיבות הקריאה במהלך חופשת הקיץ לצמצום פערי שפה
תקשורת ושיתוף פעולה בין-ארגוני בשעת חירום (8)
מרכיבי מנהיגות סתגלנית למשבר: ממצאים מאוסטרליה, פיג'י וניו זילנד (7)
מנהיגות חינוכית נוכח מקרי ירי בבתי ספר בארה״ב: חלופות למדיניות "אפס סובלנות לאלימות" (6)
מנהיגות חינוכית וחשיבות ההכנה לפני אירוע משבר: תובנות מאירוע ירי בשטח בית ספר בארה"ב (5)
מנהיגות חינוכית משתפת בשעת משבר (4)
כיצד נצמיח "טרום-מנהיגים" המוכנים לזמן משבר (3)?
מנהיגות בית ספרית בחירום – ניהול משברים ויישומו לחינוך (2)
מנהיגות בית ספרית בחירום: עקרונות כלליים (1)
שימור מורים ומניעת נשירה
אתגרי הוראת פיגועי ה 11- בספטמבר בארצות הברית – חלק ב' (4)
זיכרון בבית הספר: אתגרי הוראת אסון התאומים בארצות הברית (3)
זיכרון השואה בראי הדורות – פרשנויות נוספות (2)
זיכרון בתרבות ובבתי הספר: זיכרון השואה בראי הדורות (1)
הכשרת מורים להוראה יצירתית
יישום "חונכות הפוכה" להוראת תלמידי דור האלפא (8)
פיתוח אינטליגנציה דיגיטלית בקרב תלמידי דור האלפא (7)
דור האלפא – משחוק בלמידה חלק ב' (6)
דור האלפא – משחוק בלמידה – חלק א' (5)
דור האלפא – שימוש בטלפונים להוראה – חלק ב' (4)
השילוב של טלפונים חכמים בתהליכי הוראה ולמידה בבית הספר – יתרון או חסרון? (א) (3)
פערים דוריים בין תלמידי דור האלפא ומוריהם ודרכים לצמצמם (2)
תלמידי דור האלפא – מי הם? ומה האתגרים שהם מעמידים בפני מערכת החינוך? (1)
מה ניתן ללמוד משימושי בינה מלאכותית בחינוך טרום ChatGPT?
תרבות בית ספרית ומעורבות מורים בהתפתחות מקצועית
פעילות העשרה והשפעתה – מבט מעמיק (7)
בחינת ההשפעה של פעילות העשרה ביום הלימודים ומחוצה לו (6)
תנועת ופעילות נוער חוץ בית-ספרית: חוסן ומעורבות אזרחית (5)
פעילות גופנית ותרומתה לילדים ונוער (4)
התנדבות נוער – השפעתה בגיל הבגרות (3)
התנדבות בני נוער בעת אסון: למידה מהעולם (2)
התנדבות נוער ופעילות בלתי פורמלית בחירום ושגרה: יתרונות ההתנדבות
מקומו של בית הספר בזמן חירום (7): תלמידים ממשפחות של משרתי צבא
מקומו של בית הספר בזמן חירום (6): כיצד בית הספר תומך בתלמידים שפונו בחירום? מקרה בוחן מהוריקן קתרינה
מקומו של בית הספר בזמן חירום (5)
מקומו של בית הספר בזמן חירום (4) – המקרה של רעידות האדמה בניו-זילנד
מקומו של בית הספר בזמן חירום (3): אסון התאומים (חלק ב') – שלב השיקום
מקומו של בית הספר בזמן חירום (2): אסון התאומים (חלק א')
מקומו של בית הספר בזמן חירום (1) – סקירת ספרות ומודל תיאורטי
כיצד מצב החירום משפיע על יחסי הורים-מורים?
כיצד עובדי הוראה וארגונים חינוכיים יכולים להתמודד עם טראומה משנית ואף למנוע אותה?
כיצד משפיעים גורמים שונים על עבודתם של מורים חדשים?
איך כדאי לתמוך בכניסת מורים חדשים לתפקיד (מעבר לחונכות)?
איך משפיעה חונכות מורים חדשים בבית הספר?
איך מתרחשת למידה
השפעת החופש הגדול על רווחתם ובריאותם הנפשית של תלמידים
מדוע קשה ליישם הערכה מעצבת וכיצד הטכנולוגיה יכולה לסייע?
כיצד שגרות ארגוניות בבית הספר תורמות לשינוי מערכתי?
למה מורים מתכוונים כשהם מדברים על "חדשנות"?
האם וכיצד משוב ממוחשב מסייע למורים ולתלמידים?
אילו שיטות הוראה לקידום לומד עצמאי משפיעות על הישגים?
כיצר ניצור תפנית לטובה בבתי ספר הזקוקים לכך (Turnaround Schools)?
כיצד תורמת מנהיגות הביניים לשיפור ההוראה ולהטמעת שינוי ארגוני בבית הספר?
אילו יישומים עשויים להיות לבינה מלאכותית בחינוך ומה הם השיקולים האתיים והרגולטיביים שצריכים להילקח בחשבון בהטמעה שלה?
כיצד ניתן להכשיר צוותי הוראה לקידום דיאלוג איכותי בתהליכים חינוכיים ומה הם התנאים הדרושים לכך?
מה ידוע מהמחקר על הקשרים בין הרשת הסמנטית ליצירתיות?
כיצד ניתן ליישם הערכה מעצבת באופן אפקטיבי שמקדם למידה?
מהי יצירתיות וכיצד ניתן לקדם אותה בקרב תלמידות ותלמידים?
מהי אוטונומיה קולקטיבית (collective autonomy) ואילו תנאים שעשויים לתמוך בקידומה?
אילו שיטות הוראה עשויות לסייע לתלמידות ותלמידים עם הפרעת למידה בקריאה (דיסלקסיה)?
כיצד משפיעה מנהיגוּת ומעורבות מורות ומורים על מדדים חינוכיים מגוונים ועל שביעות רצונם ממקום עבודתם?
האם וכיצד תכניות התערבות בית ספריות יכולות לתרום להפחתת תחושות לחץ וחרדה בקרב תלמידים?
מהו חינוך לקיימות וכיצד ניתן לקדם אותו?
כיצד ניתן לקדם ולטייב יישום של הערכה מעצבת בכיתה?
כיצד השפיעה תקופת הקורונה על תהליכי למידה והישגים של תלמידים ותלמידות עם הפרעת קשב ופעלתנות יתר (ADHD)?
מה היא הקשבה פעילה וכיצד היא עשויה לתרום למורות ומורים?
מה הם הכישורים הנדרשים ממורות ומורים לקידום הערכה לשם למידה?
כיצד ניתן לעודד שיתופי פעולה בין מורות ומורים ומה היתרונות של שיתוף פעולה מסוג זה?
מה היא תחושת שעמום ומה הם היתרונות והחסרונות שלה בלמידה?
אילו מודלים קיימים לתהליכי שינוי וטיוב של בתי ספר?
כיצד משפיעים סגנונות ניהול שונים על בתי ספר והישגים?
מהי גישת השיפור המתמשך ואיך ניתן להשתמש בה בעבודת בית הספר?
אילו מאפיינים תורמים להצלחתם של קורסים מקוונים לפיתוח מקצועי של מורות ומורים?
כיצד עשויה בחירה בין מטלות לימודיות לתרום למוטיבציה וההנעה ללמידה של תלמידות ותלמידים?
אילו תהליכים עשויים לקדם למידת מורים במקצועות ה-STEM, וכיצד למידה זו משפיעה על הישגי תלמידים?
כיצד משפיעה תחושת משמעות של צוותי הוראה על התלמידים?
כיצד השפיעה מגפת הקורונה על התפתחות נוירולוגית של פעוטות?
מה הם המאפיינים שתורמים לקידום יזמות בבית הספר?
כיצד יכולים מנהלי בתי ספר להשתמש ולהתבסס על נתונים בתהליכי קבלת החלטות?
כיצד משפיעה שלומותם של מורות ומורים על התלמידים?
מהי תרומתן של קהילות למידת מורים להתפתחות המקצועית ולקידום פרקטיקות של שיתוף פעולה בין מורות ומורים?
כיצד ניתן לקדם שותפות ומעורבות של מורים בתכנון ויישום של רפורמות?
כיצד ילדים מדברים על טלוויזיה ומה ההשפעות שלה עליהם?
מהו פיתוח מקצועי אפקטיבי וכיצד ניתן להעריך את ההשפעה שלו?
כיצד ניתן לקדם מוטיבציה פנימית ללמידה בקרב תלמידים?
מה ניתן ללמוד משינויים באסטרטגיות הוראה למידה והערכה בתקופת הקורונה?
מה היא מיומנות חשיבה מחשובית וכיצד ניתן להקנות אותה?
כיצד משפיעים משך החשיפה ואופן השימוש במסכים על היבטים קוגניטיביים בקרב ילדים?
כיצד ניתן להשתמש במדדים מגוונים להערכת איכותו של בית הספר?
כיצד ניתן לקדם מוכוונות עצמית בלמידה באמצעות למידה מקוונת ומשולבת?
כיצד משפיעים רגשותיהם של מורות ומורים על תפקוד התלמידים והישגיהם?
מה הם המרכיבים של פיתוח מקצועי איכותי להוראה מקוונת ומשולבת?
כיצד ניתן לטייב את הכשרת פרחי ההוראה ולהכינם לאתגרי המקצוע?
כיצד משפיעים חשיפה למסכים, וסוגי השימוש השונים בהם על שלומותם של תלמידות ותלמידים?
כיצד תורם שימוש בנתונים אמיתיים לפיתוח אוריינות מידע ואוריינות מדעית?
מה הם הגורמים התורמים למעורבות הורים בחינוך ילדיהם?
מה ניתן ללמוד אודות השפעת האקלים החברתי בבית הספר ובכיתה על הפרט?
כיצד ניתן לעורר עניין של תלמידים בלמידה של מקצועות מדעיים?
כיצד עשויה הנהלת בית הספר לתרום לעיצוב האקלים הבית ספרי וטיובו?
כיצד ניתן לקדם קשר מיטיב ושיתופי פעולה בין מורות ומורים להורי תלמידים הזכאים לשירותי חינוך מיוחדים?
כיצד ניתן לקדם למידת עמיתים מיטיבה בין מורות ומורים ותיקים וחדשים?
כיצד משפיעה תקשורת בין גננות לילדי הגן על פיתוח מיומנויות רגשיות וחברתיות?
כיצד ניתן לקדם תקשורת מיטבית בין מורה להורים?
מה ניתן ללמוד מהמחקר אודות אובדן למידה ופערי הישגים לאחר החופש הגדול?
כיצד ניתן לעזור לתלמידות ותלמידים להתמודד בצורה מיטבית עם המעבר בין שלבי חינוך?
כיצד ניתן לקדם תקשורת מיטבית בין מורה לתלמידים?
כיצד ניתן לעצב את הסביבה הכיתתית באופן שתורם ללמידה?
כיצד משפיע עומס העבודה של מנהלות ומנהלים של בתי ספר על שלומותם ובריאותם?
מה הם המאפיינים אשר תורמים לפיתוח מקצועי של מורים?
מה ידוע מהמחקר על התערבויות חינוכיות בגיל הרך?
האם ניתן לשמור על אווירת התחדשות מתמדת במערכות חינוך?
כיצד משפיעה בחירה , במסגרת הלמידה, על תלמידים ועל תהליכי הלמידה שלהם?
אילו גורמים עשויים למנוע שחיקה של מנהלות ומנהלים של בתי ספר?
אילו שיטות הוראה תומכות בהרחבת אוצר מילים ובאוריינות?
כיצד התמודדו מנהלות ומנהלים של בתי ספר עם משבר הקורונה?
מה גורם למורים לעזוב את מקצוע ההוראה?
כיצד השפיע משבר הקורונה על שלומות של צוותי הוראה ואילו משתנים התערבו בהשפעה זו?
כיצד מערכות חינוך תומכות במנהלים של מוסדות חינוך?
האם ניתן להשתמש בהערכה חלופית בהקשר לתלמידים עם מוגבלויות?
כיצד ניתן להבטיח גיוס של מועמדות ומועמדים ראויים לתפקידי הוראה?
כיצד לתווך לתלמידים אירועים אקטואליים ולעודדם להתעניין בחדשות?
האם כדאי לתרגל מדיטציה בבית הספר והאם ניתן לעשות זאת?
מה עשויות להיות השלכות של נקיטה בשיטות הוראה הפוכות מהמקובל?
כיצד יכולים מורים לקדם שוויון וצמצום פערים?
אילו שיטות הוראה נתפסות כיעילות בכיתה הטרוגנית?
מהי תפיסת מסוגלות עצמית של מורים ומהן השלכותיה?
מהן האפשרויות הטמונות בלמידה והוראה מקוונת ומהן מגבלותיה?
כיצד משפיע אי-שוויון מגדרי על עבודתן של מורות?
מהם היתרונות והגבלות של שימוש בגישת הטיוב במערכות חינוך?
כיצד משפיעה ההוראה המקוונת על קשר בין מורה לתלמיד?
מהן ההשלכות של הרחבת השימוש בכוח עזר בחינוך?
אילו השפעות היו לתקופת הקורונה על ילדים ועל נוער ברחבי העולם?
מהן מגבלות ההשפעה של הסביבה על התפתחות ילדים?
כיצד להטמיע תוכניות ללמידה רגשית-חברתית?
מהן ההשפעות המתווכת של מעמד חברתי-כלכלי על הוראה ועל למידה בזמן מגיפת הקורונה?
אילו השפעות נמדדות למתאם בין תלמידים בקבוצות מיעוט לצוותי הוראה מאותן קבוצות מיעוט?
האם מדיניות חינוכית עשויה לתרום לפיתוח מאפיינים אישיותיים חיוביים של תלמידים?
אילו גורמים מאפשרים לבתי ספר מוחלשים לשגשג לאורך זמן?
האם ניתן לחזות נשירת תלמידים?
כיצד ניתן להתמודד עם בריונות רשת?
כיצד משפיע המקום בו נערכת הלמידה על עצם הלימוד?
כיצד צוותי הוראה מקבלים החלטות בחינוך מרחוק?
אילו הטיות קיימות בהערכת מורים?
כיצד משפיע ביזור סמכויות למוסדות חינוך על האוטונומיה של צוות ההוראה?
אילו גורמים מאפשרים שינויים במערכות חינוך ובמוסדות לימוד?
מהן האסטרטגיות המועדפות לקידום תלמידים עם לקויות למידה או הפרעות קשב עם פעלתנות יתר?
מהם היתרונות והחסרונות של שילוב טכנולוגיה בחינוך?
האם ניתן להתמודד עם שחיקת מורים?
כיצד פדגוגיה רלוונטית תרבות משפיעה לטובה על הישגי תלמידות ותלמידים?
באילו תנאים משפיעה קבוצת העמיתים על הישגי תלמידות ותלמידים?
אילו גורמים מתווכים מנבאים את המידה בה השפיעה מגפת הקורונה על שלומות צוותי הוראה?
מדוע מגפת הקורונה פגעה בהתפתחות ובהישגים לימודיים של ילדים עם רקע מוחלש יותר מאשר באכולוסייה הכללית?
מהם הטעמים לייצוג חסר של נערות ונשים במקצועות STEM?
אילו גורמים מסייעים ללמידה?
מהם יתרונותיו של ה"החינוך הדיאלוגי"?
אילו שינויים במערכות חינוך נדרשים לצורך התאמתם למאה ה-21?
מה ניתן ללמוד מהמחקר על אודות המאמצים לקידום תחום החינוך לגיל הרך?
האם החינוך הבלתי פורמאלי מותאם להתמודדות עם אתגרי הקורונה?
מה ידוע על בריונות המופנית כנגד צוותים חינוכיים?
האם ניתן לרכוש מיומנות בניהול כיתה באמצעות ניסיון בהוראה או במהלך הכשרה עיונית?
כיצד להטמיע באופן יעיל את גישת ה-SEL במערכות חינוך?
האם חינוך בלתי פורמאלי יכול לתמוך במטרות של חינוך פורמאלי?
האם נמצא קשר בין הטקסטים אותם קוראים לבין שיפור האוריינות?
באילו דרכים ניתן לקדם התפתחות זהותית וערכית של תלמידים?
איך מעריכים את הערכת המורים?
מהן מטרות הקמתן של קהילות מורים?
האם יש טעם בבחינה על חומר שטרם נלמד?
מהן הדרכים לתמוך בקבוצות שונות של תלמידים המאובחנים עם הפרעת קשב ופעלתנות יתר?
מהן ההשלכות הידועות של משבר האקלים על ילדים ונוער?
אילו פעולות מסייעות להוביל בית ספר להצלחה?
מה המטרה של מפגשים בין צוותי הוראה להורים?
מי נכללים ומי יכולים להיכלל בהגדרת מחוננות?
כיצד מתמודדים צוותי הוראה עם שינויים?
מהם קשרי הגומלין בין בריאות גופנית ובריאות נפשית בקרב תלמידים?
מדוע לנהוג לפי עקרונות של פדגוגיה רלוונטית תרבות?
כיצד כוח העבודה בהוראה משפיע על המוניטין של המקצוע, ולהפך?
מדוע הטיות מגדריות של צוותי הוראה עלולות לפגוע הן בתלמידות, הן בתלמידים?
מהי חונכות עמיתים בקרב תלמידות ותלמידים?
מה הם היתרונות של שיתופי פעולה בין מורים וכיצד ניתן לקדם שילוב מורים בתהליכי קבלת החלטות בבית הספר?
כיצד משפיעה רמת האכפתיות של מורות ומורים כלפי התלמידים על גורמים שונים בהתנהלות תלמידים?
מהו אקלים בית ספרי חיובי ומהו אקלים שלילי?
מדוע ההקשר בו צופים ילדים ונוער במסכים גורלי יותר מ"זמן מסך"?
אילו קשיים עומדים בפני מורות ומורים בחזרה להוראה לאחר תקופה של ריחוק חברתי?
מהן ההזדמנויות הנוצרות בלמידת חוץ ומה האתגרים המבניים שלה?
מהן השפעותיהם של הקפיטליזם והכלכלה העולמית על החינוך ברחבי העולם?
איך להתמודד עם בריונות בבתי הספר?
מהו חינוך סביבתי וכיצד מלמדים תחום דעת זה?
האם ניתן לחנך לסובלנות?
כיצד להקנות אוריינות מדעית?
מהם התנאים ליצירת שיתופי פעולה בין הורים לצוותי חינוך?
מהי שלומות בחינוך?
במה מתבטאת חשיבותה של אוריינות מדעית לתלמידים שאינן מעוניינים בקריירה מדעית?
כיצד ללמד תלמידים צעירים להבין ולאהוב מתמטיקה?
באילו תנאים עשויות תוכניות לימודי השלמה להצליח ומתי הן נכשלות?
האם יש גם יתרונות למעבר ללמידה והוראה מקוונת בתקופת הקורונה?
מהי יכולת טיעון מדעית וכיצד ניתן לפתח אותה בקרב תלמידות ותלמידים?
קטלוג פרסומים
מורים במציאות משתנה: שינויים אישיים ומקצועיים
הוראה מדעית מקוונת מותאמת אישית בחטיבה העליונה ובחטיבת הביניים: מחקר, פיתוח והטמעה של סביבת פט"ל
"ילדי קתרינה": השפעת תפקודה של מערכת החינוך
מידעון ראש השנה תשפ"ה
מידעון 'חרבות ברזל'
אסטרטגיית "בנייה מחדש טוב יותר" ומערכת החינוך לאחר אסון
פערים ותהליכי אי-שוויון בגיל הרך בתקופת מלחמת חרבות ברזל
תמיכה בשלומות של צוותי החינוך בעיתות חירום ומשבר
השפעת למידה מתוקשבת בתקופת הקורונה על הפערים הלימודיים של ילדים עם קשיי למידה בחשבון
מידעון פסח תשפ"ד
תרומת ההתנסות הסימולטיבית ומרכיביה לפיתוח מיומנויות חברתיות רגשיות של עובדי הוראה
מידעון ראש השנה תשפ"ד
תוכניות אפקטיביות לפיתוח מקצועי בהוראה
בינה מלאכותית בחינוך – היבטים של הוגנות ושוויון
לקיחת נקודת המבט של האחר ושיח רגשי בהתמודדות של מורות בקונפליקטים עם הורים
למידה מותאמת אישית באמצעות אוצרות דיגיטלית
אסופת מחקרים בנושא קידום מיומנויות למידה בהכוונה עצמית
יחסי הורים מורים ומעמד חברתי כלכלי
מנהיגות חינוכית בזמן משבר: תובנות יישומיות ממחקר וסקירת ספרות
התערבויות בית ספריות לשיפור האקלים ולצמצום אלימות בבתי הספר- מה עובד?
הדגמה ליישום הממצאים על עיצוב סביבות למידה בחירום ומשבר
מבחנים משווים בינלאומיים (ILSA) ומבחני פיזה (PISA) סקירה מקוצרת
הוראה ולמידה בינתחומית בתחומי הרוח בחטיבת הביניים: שותפות מחקר- פרקטיקה
הוראה ולמידה מרחוק בעתות של ריחוק חברתי: חקר אורבני- סוציולוגי
הכשרת מורים מלווה במחקר בנושא הלומד העצמאי - ויסות לימודי (SRL)
מעורבות הורים מיטיבה בבתי-ספר: עקרונות ואסטרטגיות ליישום
אילו תוכניות ואסטרטגיות למניעת אלימות נמצאו יעילות במחקר?
הטמעת מדיניות מבוססת ראיות בתחום מניעת האלימות הבית ספרית: המלצות ותמרורי אזהרה
תפקיד המבוגר- המתווך: הקשר בין אקלים בית- ספרי ואלימות בית- ספרית בעידן הדיגיטלי
מחקר ופיתוח לגישור על הפער הדו כיווני שבין פדגוגיה לסביבת הלמידה: ניתוח הגורמים לפער ופיתוח מודלים יישומיים לגישור וחיבור בין תהליכי
פערים חברתיים בין בתי ספר בבגרות ופעולות מנהלי בתי ספר במהלך הקורונה
עקרונות ללמידה חוץ כיתתית
מידעון פסח תשפ"ג
מידעון טבת תשפ"ג
מידעון ראש השנה תשפ"ג
מיפוי השלכות מגפת הקורונה על רווחתם הנפשית של מורים ומנהלים
סקירה שיטתית בנושא הערכה של התערבויות ללימוד אוריינות מדיה דיגיטלית במערכות חינוך
אוגדן סקירות קצרות בנושא אוריינות דיגיטלית
מודל הוליסטי רב-ערוצי לפיתוח מקצוענות מורים להוראה בכיתה ההטרוגנית – כיתת המדעים כמשל
פיתוח מודלים מבוססי מחקר בנושא התמקצעות מורים להוראה בכיתה הטרוגנית
חינוך הילד השלם
תרומת גורמים קוגניטיביים לתפקודי קריאה בקרב תלמידים צעירים המתקשים בקריאה ופיתוח תכנית 'קוראים קשובים' לשיפור תפקודי קריאה בקרב תלמידים צעירים מתקשים בקריאה
ידע עדכני גיל ותהליכים לאיתור מחוננים
התפתחות קוגניטיבית של פעוטות
מדיניות בנושא רפורמות ושינויים במערכות חינוך בגילי לידה עד שש: פרק ההמלצות לגבי גילי לידה-שנתיים
הרשויות המקומיות ומסגרות החינוך - טיפול לגיל הינקות
התמודדותן של גננות וילדי גן עם משבר מגפת הקורונה: שלומות, רווחה רגשית, גורמי פגיעות וחוסן
התנסות מעשית במרחב המשולב באמצעות שימוש בפלטפורמה חדשנית פיזיטלית להבניית ידע ומיומנויות בקרב פרחי הוראה: מחקר ופיתוח
לקחים מהקורונה באשר לקידום צוותי הוראה וניהול
ניהול מחקרים במוסדות חינוך הבוחנים תופעות של מצוקה נפשית משמעותית: סקירת מדיניות
סקירת תוכנית הלימודים האוסטרלית בדרמה
היבטים בתוכנית הלימודים לדרמה ותיאטרון בקולומביה הבריטית, קנדה
חינוך לתאטרון וחינוך באמצעות תאטרון
מבט על תוכניות לימוד בדרמה ותיאטרון במדינות בעולם
מגמות לימוד טכנולוגיות בעולם
אור ירוק לקריאה: תוכנית תגובה להתערבות בכיתה ב'-ג' הטמעת מודל להכשרת מורים
מידעון פסח תשפ"ב
גישה היברידית להכשרת מורים ליצירה ותמיכה בתהליכי למידה עצמאיים
ההשפעה של למידה מרחוק על היבטים רגשיים וחברתיים, דרכי פעולה, הוראה ודרכי התמודדות עם אתגרים רגשיים-חברתיים של למידה מרחוק
התמודדות צוותי הוראה עם משבר מגפת הקורונה: שלוֹמוּת, גורמי פגיעות וחוסן בזרמים הממלכתי, הממלכתי-דתי והערבי
הוראה מקוונת מרחוק בזמן מגפת הקורונה בקרב מורים לחינוך גופני בישראל: הקשר בין מדיניות תומכת וניסיון בהוראה מקוונת מרחוק לבין לחץ בעבודה, חוסן, רווחה נפשית ומסוגלות מקצועית
שלומות ורווחה נפשית בקרב מורים המלמדים בבתי ספר יסודיים במהלך הגל הראשון והשני של הקורונה
טכנולוגיות דיגיטליות להשבחת תהליכי הוראה, למידה והערכה בלמידה מקוונת בעת חירום בבתי ספר יסודיים בישראל
לא יוצאים מהמסך: הקשר בין שימוש במסכים בתקופת הקורונה, פרקטיקות הוריות, ותפקוד רגשי ואקדמי בקרב תלמידי כיתות ה'-ט' בחינוך הממלכתי
הערכה וצמצום פערים
הערכה מכוונת מגוון בכיתה
התפקיד של קונפליקט משפחה-עבודה בקשר בין תמיכה משפחתית וארגונית לבין מסוגלות עצמית כמורה וכהורה בקרב מורים-הורים בתקופת הקורונה
היבטים רגשיים-חברתיים בהוראה מקוונת בקרב מורים בכיתות ד' עד י' בתקופת הקורונה
שחיקת מורים בשל ההוראה מרחוק בקורונה והקשר לשלומותם הפסיכולוגית ורווחתם התעסוקתית
רווחה נפשית בקרב מורים במגזר הערבי והדרוזי בתקופת משבר הקורונה: בחינת דרישות התפקיד, משאבים אישיים ותחושת מחויבות יתר למקצוע ההוראה
פערים ותהליכי אי-שוויון בגיל הרך בעקבות תקופת הקורונה
מחקר התערבות לטיפוח האוריינות בקרב ילדי גן דוברי ערבית כשפת אם בישראל
ההשפעה המתמשכת של תקופת הקורונה על רווחתם הנפשית והתפקודית של בני נוער בישראל: מחקר אורך עם היבט בינלאומי
היבטים תרבותיים-חברתיים של ארגון הוראה ולמידה מרחוק באמצעות טכנולוגיה בתקופת חירום: בתי ספר יהודים ובתי ספר ערבים ירושלים
הערכה של למידה והוראה מקוונת - תפיסות, סוגי הידע ויכולת רפלקטיבית של מורים
מחקר הערכת הלמידה המקוונת בחינוך המדעי והמתמטי העל יסודי
הקשר בין ערכים של מורים ואקלים בית הספר לשילוב טכנולוגיה בהוראה בתנאי חממ"ה (חינוך מקוון מרחוק המוני)
טיפול באמנויות בפורמט "מענה טיפולי מרחוק" במערכת החינוך בישראל: מופלות באמצעות אמנויות מסכמות את עבודתן במהלך הסגרים ולאחר השתלמויות ייעודית בנושא
עושים תנועה בסגר - גמישות בפעולה: הפרקטיקות החינוכיות בתנועות הנוער בעת הקורונה
מאפייני תהליכי פיתוח מקצועי להוראה מקוונת ומאפייני פעילויות הוראה של מורים בבתי ספר יסודיים בתקופת סגרי הקורונה
מי הם בעלי העניין שהשפיעו על מעמד המורה בתקופת הקורונה?
טכנולוגיה חדשנית לעידוד למידה במרחב המקוון
ניתוח פרקטיקות של הוראה מקוונת בקרב מורים בבתי ספר יסודיים בראי הקשב, התאמה לשונות לומדים והקשר לחוללות עצמית של מורים בסביבה המקוונת
שימוש בטכנולוגיה דיגיטלית ניידת (Mobile-learning) בהוראה מקוונת: אפיון החוויות המעצבות בתהליך האימוץ של הוראה מבוססות ML ויישומה בהוראה מקוונת בבית הספר, בקרב מורים בפועל ופרחי הוראה
לימודי מקצועות הרוח בבית הספר בצרפת, סינגפור, איטליה ומדינת ניו יורק
הטמעת מחקר במדיניות חינוך - סקירת מודלים ממדינות נבחרות
סקירת ספרות ומסמכי מדיניות העוסקים בהכשרת מורים להוראה ולמידה מרחוק
אוטנומיה בית ספרית ושוויון הזדמנויות בחינוך
אוטונומיה וגמישות פדגוגית
למידה מרחוק במגזר החרדי בתקופת הקורונה: אסטרטגיות, עמדות ויעילות
הוראת אוצר מילים בשפה ראשונה בקרב מתבגרים תלמידי חטיבת ביניים
עקרונות עיצוב ל"בית הספר של החופש הגדול"
קבוצת העבודה בנשוא הטמעת מחקר במדיניות: כלים וכיוונים לפעולה
ההשפעות הרגשיות של הקורונה על ילדים ונוער: נתונים מהארץ ומהעולם
קבלת החלטות מבוססת נתונים של מורים בהוראה מסורתית ובתנאי חממ"ה (חינוך מקוון מרחוק המוני)
רפורמות חינוכיות לצמצום פערי הישגים
חוסר אונים נלמד, אמון בינאישי, שלומות ורווחה רגשית בקרב צוותי הוראה
מענה פדגוגי למגוון תלמידים וצמצום פערים
מקורות החוסן לשלומות ורווחה רגשית של מורים במהלך התפרצות 19-COVID: לקראת עיצוב מדיניות באמצעות סימולציות קבוצתיות
אתגרים ומשאבים בשימור ופיתוח רווחה נפשית ותפקוד של מורים/ות מבתי ספר יסודיים ממלכתיים וממלכתיים דתיים יהודים בתקופת הסגר השלישי
מאפייני תהליכי פיתוח מקצועי להוראה מקוונת בבתי ספר יסודיים דוברי עברית
הערכה בית ספרית אפקטיבית: כיצד לבצע הערכה פנימית ולעשות בה שימוש למטרות שיפור?
ניהול מיטבי של הפיתוח המקצועי וההדרכה במערכת החינוך - תמונת מצב והמלצות
שילוב יישומונים מתמטיים ברצף ההוראה
מאפייני ידע התנסותי של מורים מובילים לכימיה ואנגלית בתקופת הקורונה: לקראת פיתוח מודל להדרכה והכשרה להתנסות מעשית במרחב המקוון
פערים בחינוך הנוצרים כתוצאה ממעבר ללמידה מרחוק
"אנו מכירים את התלמידים שלנו": השקפות מורים בנוגע ללמידה מבוססת חקר בראי ההקשר הבית ספרי
הדרך לשינוי - הערכה ועיצוב של תוכניות התערבות התערבות לקידום תפקודם הרגשי- חברתי והאקדמי של ילדים בגיל הרך בחברה הבדואית: מיקוד בהורה, בגננת או תכנית התערבות משולבת
סקירת ספרות בנושא 'מומחה אוריינות'
פיתוח מנהיגות נוער בפרספקטיבה השוואתית בין לאומית והשכלות על מדיניות חינוך בלתי פורמלי
פתיחת שנת הלימודים 2020-2021 בחינוך היסודי: אירלנד
חינוך פיננסי בישראל ובעולם
פתיחת שנת הלימודים בעולם בצל הקורונה: אנגליה
פיתוח מיומנויות יסוד של אוריינות דיגיטלית: שיפור הוראת השפה העברית לדוברי עברית ולדוברי ערבית באמצעות שימוש מושכל בספרים ותכנים דיגיטליים
פתיחת שנת הלימודים בצל הקורונה: מחוז אונטריו, קנדה
בחזרה לעתיד החינוך: ארבעה תרחישים ללמידה לפי ה-OECD
פערים ואי שוויון כתוצאה ממגפת הקורונה - מבט עולמי
החינוך הבלתי פורמאלי: ממדים משותפים ודרכי ביטוי
התאמת תוכניות הלימודים וחומרי הלימוד למאה ה-21
טיפוח למידה רגשית- חברתית במערכת החינוך
קשרים בין עיצוב מרחבי למידה לתהליכי הוראה ולמידה
מדיניות לעיצוב מרחבי למידה ברשויות נבחרות בעולם
תהליכי פיתוח מקצועי לקידום הכלה (inclusion) בבתי הספר ובמערכת החינוך בישראל
שגרות בטיחות וגֵהות במוסדות חינוך
כיצד מחנכים לערכים בבתי הספר בישראל?
שילוב סביבות ענן במערכות חינוך בעולם
קווים מנחים לאסדרת מחקר בבתי ספר ברשויות נבחרות בעולם
סוגי שותפויות בין בתי ספר
הוראת מיומנויות הכתיבה והקלדה בבתי ספר יסודיים
תשלומי הורים בבתי ספר יסודיים בעולם
תוכניות להכשרת פרחי הוראה לעבודה בפריפריה
פיזיקה ניסויית בתוכנית הלימודים: טעמים, דרכי פעולה ואתגרים
פיתוח והערכה של תוכנית להעצמת האכפתיות והיכולות החברתיות רגשיות, עבור צוות חינוכי של תלמידי חטיבות הביניים
התחלה מחדש והמצאה מחדש של בית הספר: למידה בעת קורונה ובהמשך
חוסן תפקודי של בתי הספר: הפקת לקחים ממגפת הקורונה במבט קדימה
מודל הקל"ה - מודל התנסות קלינית היברידית
גישה רב-רכיבית להבנת הנקרא: הכשרת מורים למיפוי ולהתערבות
התמודדות עם אתגרי הוראה בכיתה: שגרות ומשאבים ללמידה מקצועית באינטראקציות בין מורים במקום העבודה
תוכניות ייחודיות להכשרת עובדי הוראה: בחינת השתלבות הבוגרים במערכת הבית ספרית
תהליכי הוראה ולמידה בחטיבת הביניים - דיאלוג משמעותי בין מורים לתלמידים
שימור מורים חדשים במערכת החינוך: פיתוח מדד לבחינת התרבות האקולוגית
מחקר מוביל מדיניות: ביסוס אמפירי למדיניות רב לשונית חינוכית
פעילות למידה בינתחומית במערכת החינוך
דרכי התמודדות עם קשיים בבחירת תחום לימודים ומקצוע: בדיקת התוקף התרבותי בקרב מתבגרים ערבים בישראל
ההשפעה של אימון ממוחשב על הבנת הנקרא באנגלית בקרב תלמידי תיכון דוברי ערבית
אוטונומיה בית ספרית ולמידה
שיתוף נוער בהתוויית מדיניות
סקירת תוכניות לימודים במוזיקה ברחבי העולם
מתאמים בין הוראת מוזיקה ונגינה למדדים פדגוגיים
לגליזציה של קנאביס והשפעותיה על תוכניות מניעה ותוכניות התערבות לבני נוער
מבחני הערכה בין לאומיים בחינוך - קריאה לבדיקה והצעות לפעולה
מה הטעם בהערכה חינוכית
איתור ברוכי כישרון במחול
משחוק בחינוך: הגדרות, דרכי יישום ותובנות
הכשרת מורים בהוראת התנהגות בטוחה
חינוך להוראת זהות לאומית ודתית: תיאור תוכניות לימודים מהעולם ואתגרים המשותפים להן
חינוך ביתי - מגמות, תוצאות ומדיניות
נשירת תלמידים ממערכת החינוך: הגדרה, מדידה וניבוי
מדיניות ההתאמות בהיבחנות לילדים ולצעירים עם לקויות למידה - בארה"ב (ניו יורק וקליפורניה), אוסטרליה, ניו זילנד, אנגליה ואונטריו-קנדה
הערכת מורים חדשים – שימושים, תוקף והשלכות להתפתחות מורים
דו לשוניות, משלב סוציואקונומי ולקות שפה התפתחותית - השפעת גורמים שונים על ניצני אוריינות
פיתוח מקצועי של מורים למתמטיקה העוסק בידע ובפרקטיקה של תכנון שיעור וביצועו בסביבה טכנולוגית בגישה היפנית
הקשר בין תרבות ארגונית בבתי ספר והישגי תלמידים בחטיבות ביניים
מדיניות הגיל הרך – סקירה משווה
נגישות של סביבת בית-הספר כמאפשרת השתתפות של תלמידים
הפנאי בקרב בני נוער בישראל
הונאה בלמידה בסיוע טכנולוגיות דיגיטליות בעיני תלמידים, מוריה והורים בישראל: מאפיינים ודרכי התמודדות
אורח חיים פעיל ובריא במערכת החינוך
פיתוח כלים התנהגותיים לאבחון קשיים בזיהוי פנים בקרב ילדים
גודל כיתה ויחס תלמידים למורה - סקירת מדיניות בינלאומית וממצאי מחקר
סדרות תוכן
מנהיגות חינוכית בשעת משבר
ימי זיכרון בתרבות ובבית הספר
תלמידי דור האלפא
התנדבות נוער ופעילות בלתי פורמלית בזמן חירום ומחוצה לו
מקומו של בית הספר בזמן חירום
קולות קוראים וקידום מחקר
לשכת המדען הראשי
מאגר הידע
סדרות תוכן
מאגר הידע
קטלוג סקירה יומית
קטלוג פרסומים
סדרות תוכן
מנהיגות חינוכית בשעת משבר
ימי זיכרון בתרבות ובבית הספר
תלמידי דור האלפא
התנדבות נוער ופעילות בלתי פורמלית בזמן חירום ומחוצה לו
מקומו של בית הספר בזמן חירום
סדרות תוכן
שיתוף
שתפו עמוד:
סדרות תוכן
alert("שגיאה בהעתקת הקישור");
הקישור הועתק
העתק קישור
Whatsapp
Facebook
מנהיגות חינוכית בשעת משבר
ימי זיכרון בתרבות ובבית הספר
תלמידי דור האלפא
התנדבות נוער ופעילות בלתי פורמלית בזמן חירום ומחוצה לו
מקומו של בית הספר בזמן חירום